piec na olej zużyty


Niewielkie nagrzewnice samochodowe

Nagrzewnice samochodowe używane są w okresie jesienno-zimowym. Dzięki stosowaniu takich nagrzewnic we wnętrzu samochodu panuje przyjemna temperatura, co sprawia, że podróż samochodem jest bardzo bezpieczna dla osób chorych. Trzeba przecież pamiętać, że brak ogrzewania w samochodzie sprawia, że temperatura w nim panująca jest niewiele wyższa od temperatury na dworze. Taka sytuacja wpływa także bardzo ujemnie na sprawność działania samochodowych urządzeń. Trzeba jednak pamiętać, że w samochodzie nie powinno być zbyt gorąco. Taka sytuacja również jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia, ponieważ za bardzo rozgrzany człowiek wychodząc na zimno bardzo szybko może się przeziębić. Dlatego wydaje się, że każdy kierowca powinien dostosowywać temperaturę w samochodzie do swoich potrzeb.


Poznaj historię grzejnika

Powszechnie uważa się, że centralne ogrzewanie wynaleźli starożytni Rzymianie. Jednak z dochodzenia przeprowadzonego przez elektrociepłownię z Samary (południowo-zachodnia Rosja) wynika, że pierwszy grzejnik został zamontowany w roku 1855 w Sankt Petersburgu. Wynalazcą był Franz San Galli (urodzony w Prusach, w Kamieniu Pomorskim (Kammin), lecz mieszkający w Rosji Niemiec pochodzący z rodziny o włoskich korzeniach). Swój wynalazek nazwał "gorącą skrzynką" i opatentował w Niemczech i USA.

Pomnik grzejnika
Urządzenie doczekało się pomnika. Z okazji 150 rocznicy zamontowania pierwszego grzejnika w Sankt Petersburgu, na początku sezonu grzewczego 2005, przed elektrociepłownią w Samarze stanął mierzący 2 metry wysokości i ważący 200 kg pomnik żeliwnego grzejnika (wykonany przez lokalnego artystę rzeźbiarza Nikołaja Kuklewa). Powyżej urządzenia, w świetle okna z grubą kotarą, wyleguje się w cieple kot1.

W Polsce pomnik kaloryfera znajduje się w Stąporkowie (woj. świętokrzyskie) przed Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury. Ma on około 3 m wysokości i jest jednym z największych w Europie i jedynym w kraju. Duży żeliwny kaloryfer ma za zadanie przypominać świetność miasta z czasów, gdy tutejsza Odlewnia Żeliwa produkowała aż 96% grzejników. Uznany jest za nieoficjalny symbol tego miasta.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzejnik


Dawniej powszechnie stosowano do przesyłu magistrale

piec na olej zużyty

Wady i zalety:

Zalety:

Wady:

Zalety:

Wady:

Jako tradycyjne źródła energii cieplnej przyjmuje się takie metody postępowania, w których nie jest brane pod uwagę ewentualne negatywne oddziaływanie na środowisko.

Ciepło z elektrociepłowni do budynku dostarczane jest rurociągami w postaci gorącej wody. Woda ta nie jest stosowana bezpośrednio do ogrzewania, lecz jej energia cieplna przekazywana jest do wewnętrznego obiegu grzewczego centralnego ogrzewania w wymienniku ciepła (rekuperatorze). Dawniej powszechnie stosowano do przesyłu magistrale słabo izolowane, co powodowało duże straty ciepła, a wykonanie instalacji przesyłowej wymagało wysokich nakładów. Obecnie stosowane są powszechnie rury preizolowane, które ograniczają straty ciepła i ułatwiają montaż.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Centralne_ogrzewanie


Dodane: 19-03-2019 10:06

Widok do druku:

piec na olej zużyty